torsdag 6. november 2008

En liten test....

Heia alle sammen
Jeg har valgt å opprette en blog. Det har skjedd en god del store forandringer i mitt liv det siste året og hodet har vært fult av tanker. Mange av disse har jeg hatt lyst å dele med andre, men jeg har ikke sett på meg selv som en gjenganger under "leserinnleggene" i lokalavisa. En blog er forhåpentligvis en artig mulighet til å "tømme" hodet, det være seg daglige hendelser, indre tanker, frustrasjoner i daglig livet, livet som mor, kvinne og karriere... Det kan være gode råd jeg ønsker å gi eller søker. 

Dagens kvinner er full av erfaringer og har en lang og sterk CV som problemløser, forhandler, systematiker, tekniker, plenlegger, logistikkfører, kjærlig mor og kjæreste med omsorg, empati, regler og rutiner osv. Det er en hektisk hverdag og mange ting som skal falle på sin plass for at alt skal kjøre på skinner. Men når det kjører - oioioi for en følelse av mestring! Og mestre trenger ikke være å "vinne" på alle områdene hver dag. Se uken, måneden eller året som helhet og tenk - det er aldri for sent å rette på noe!

Som snart 40-åring kjenner jeg panikken nærmer seg. Studerer de rundt meg for å se om de ser så gamle ut som jeg husker at en 40-åring var dengang jeg var 20. De 10 siste årene kan jeg med handa på hjertet si at har rast fra meg. Tenker av og til på om jeg har fått utrettet det jeg ville, og om jeg virkelig har fått med meg alle hendelsene i mitt eget liv. Går det an å spole tilbake og kjøre livet i sakte film på nytt? Så jeg kan memorere mitt eget liv liksom??

Det er så mange tanker og de ønsker jeg å dele og håper at noen kan finne interessante. Blir veldig glad for kommentarer og tilbakemeldinger. Positiv eller negativ - det viser engasjement og det setter jeg pris på.

Ha en riktig fin dag!

Ingen kommentarer: