søndag 21. juni 2009

oi, oi plutselig var det gått ett halvt år...

Ser man det, der var det forsvunnet noen måneder igjen. Allerede midten av 2009 og sola snur om få dager. Før man har rukket å glede seg over at sommeren er her, så er vi på god vei inn mot vinteren igjen. Er det rart man til tider kjenner panikken bre seg over skuldrene og at redselen for å ikke få med seg alt er det tyngste man bærer på? Jeg må til tider virkelig roe meg ned for at det ikke skal gå over til et uholdbart stress nivå. Jeg er klar over at en del ting må forsakes, men det er så innmari mye jeg har lyst å gjøre!! Jeg har for eksempel uttallige turmål bare her i distriktet, for ikke å snakke om alle steder utenlands jeg vil se. Og alt det jeg vil gjøre som å gå lange skiturer, sykle, lære å padle, seile, hundeslede osv osv. For å unngå panikk og glemme noe i farten så må jeg skrive lister. Prioritere og sette mål. Korte og langsikte. Økonomiske analyser av forsakelser (fester, gode restaurant middager osv osv) og spareplaner. Yippi, planlegging og drømmer er en stor og viktig del av selve reisen!

Men alt dette jeg har så lyst til, vitner egentlig om at jeg for tiden har innmari livsglede og er i godt humør tenker jeg. Så lenge man vil, har drømmer og planer er det håp. Jeg tenker at har man store og små planer, så gjør det heller ikke noe om det av og til blir endringer for det står alltids noe "på kø" som kan erstatte.

Men 2009 ser ut til å bli et år spekket med opplevelser. Stille og rolig før påske, men derfra ut så blir det nesten hektisk. Jobben min kjører nattskiftene fra lukseriøs leilighet på Jomtien Beach i Thailand. Vi ansatte bytter på å være der en måned av gange, og mai ble min tur. Tok med meg de to minste barna og en venninne nedover for 4 herlige uker i sol og varme. Eldstekaren hadde ikke tid og ble hjemme på fullservice opphold hos besteforeldre. Juli blir det ny tur, men da for "kun" 3 uker... Det er rene skjære flaksen, men det skal da dryppe litt på meg også en gang i blant.

Dermed ble ferieplaner snudd på hodet og jeg valgte da å prioritere meg selv når ungene skal feriere med pappa. Ikke noe surmuling og bitterhet skal få tid til å bosette seg. Det blir seilkurs i Kroatia; båtførerprøven og praktisk seiling en ukes tid!! Reiser nedover på tirsdag og skal sprade rundt på egen hånd noen dager før jeg går ombord med de andre deltagerne. Norsk skipper ombord, se mer her: http://www.inspiratour.com/events/event.php?id=197. Er så spent!!!

Så en del av mine "lyster" og drømmer må da sies å bli oppfylt denne sommeren. Fjelltrimmen er også godt i gang og resten sparer jeg til august. Viktig å ha tid til å "fordøye" også. Jeg innser at jeg for tiden er av den meget heldige sorten, og håper at din sommer blir slik DU ønsker den skal være. GOD SOMMER - enn så lenge!!

Ingen kommentarer: